Jak si připravit správné zadání pro nové webové stránky

Správné zadání pro nový web je důležité, protože vám umožňuje jasně definovat cíle, kterých chcete s vaším novým webem dosáhnout. Zároveň vám pomůže určit, jaký typ webu budete potřebovat, abyste mohli cíle naplnit.

Než se začne cokoliv designovat
nebo programovat.

Vezměte si papír a tužku a zkuste si vytvořit správné zadání,
pokud něčemu nebudete rozumět jsme tu pro vás.

1. Účel webu
Je důležité zdůraznit, proč nový web tvoříme a k čemu má sloužit. Například je-li nový web vytvářen pro prezentaci firemních nebo služeb živnostníků, prodeje produktů nebo pro získávání nových leadů/zákazníků. Tvořit také můžeme produktové weby, zaměřené na představení jednoho nebo více produktů.

2. Cílová skupina
Specifikovat, pro koho je web určen a jakou cílovou skupinu lidí má za úkol oslovit.

3. Funkčnost
Popsat jaké funkce a prvky by měly být na webu použity a jaké jsou klíčové pro uživatelský zážitek a úspěšnost webu.

4. Struktura a obsah
Navrhnout si základní strukturu webu a popsat, jaké informace a obsah by měly být na jednotlivých stránkách zobrazeny.

5. UX/UI Design
Definovat jak by měl web vypadat, včetně barevného schématu, typografie, layoutu a použitých obrázků a grafiky.

6. Technické požadavky
Specifikovat, jaký typ technologií bude použit pro vytvoření webu a jaké další požadavky jsou na web kladeny (například podpora mobilních zařízení nebo integrace s externími systémy).

7. Termíny a rozpočet
Je důležité stanovit termíny pro vytvoření webu a specifikovat rozpočet, který je k dispozici pro vytvoření a vylepšení webu.

Přípravou správného zadání pro nové webové stránky, šetříte svůj čas, peníze a zdraví.

1. Co od nového webu očekávám, na co se zaměřit.

V závislosti na tom, jaký typ webu plánujete vytvořit a jaké funkce by měl mít, můžete mít různá očekávní a cíle. Hlavní je se na webu neztratit.

Návštěvník má asi tři vteřiny na to, aby věděl na jakém webu se nachazí a co daný web nabízí. Proto je důležitá správně navržená navigace, strukturovaná úvodní stránka jako hlavní rozcestník pro zanoření se do dalšího obsahu. Důležitý je také vzhled. Web by měl být příjemný pro vaše oči, správné kontrasty a použití barev je klíčové při rozhodování se zda na webu zůstanu nebo půjdu pryč. Na webu by měl být aktuální a relevantní obsah, který je pro uživatele užitečný. Mezi hlavní funkcionality tak patří články, videa, obrázky nebo jiný typ obsahu, který je pro uživatele zajímavý a užitečný.

2. Pro koho je web určený,
kdo je má cílová skupina?

Cílová skupina uživatelů webových stránek je skupina lidí, pro kterou web připravujeme. Může se jednat o konkrétní věkovou skupinu, pohlaví, profesi nebo geografickou oblast.

Cílová skupina může být definována na základě demografických údajů nebo na základě zájmů a potřeb a cílů. Definovat si cílovou je důležité při tvorbě nových webových stránek. Pomůže nám lépe přizpůsobit obsah a design webu. Naplníme tak potřeby a očekávání a cíle dané skupiny, kterou potřebujeme oslovit. Správná definice cílového publika může zvýšit efektivitu a výkonnost webu. Je pravděpodobné, že uživatelský zážitek tak bude mnohem vyšší.

3. Funkcionality a vylepšení

Funkcionality webových stránek se mohou lišit v závislosti na potřebách, požadavcích cílové skupiny nebo na základě rozhodnutí, které si jeho vlastník nebo tvůrci stanovili.

Funkce mohou být například: Přihlašování a registrace uživatelů, fulltextové vyhledávání, poptávkové nebo registrační formuláře, blogové funkce jako jsou články, štítky, rubriky a kategorie nebo sdílení na sociálních sítích. Další z oblíbených integrací služeb třetích stran jsou například Google Maps, Seznam Mapy nebo platební brány, což umožňuje uživatelům využívat tyto služby prostřednictvím webu. Integrace kalendářů, rezervačních systémů a dalších a dalších dostupných služeb. Důležitá je také analytika pro sledování návštěvnosti a dalších parametrů potřebných pro optimalizaci výkonu a výkonnostního marketingu.

4. Struktura a obsah základní kámen úspěšnosti

Struktura a obsah webových stránek je důležitý pro vytvoření přehledného webu, který je příjemný na používání a užitečný pro uživatele.

Struktura webových stránek definuje jednotlivé stránky a sekce jejich uspořádání a vzájemné propojení, zatímco obsah se týká samotného textu, obrázků a dalšího materiálu, který je na webu zobrazený. Obsah webových stránek by měl být relevantní a aktuální a měl by být zajímavý pro uživatele. Měl by být také přehledně uspořádán a snadno čitelný, aby byl pro uživatele co nejpřístupnější. Použití nadpisů, odstavců a seznamů může pomoci zajistit, že obsah je snadno pochopitelný a přehledný.

5. Vzhled webu a jeho působení na cílovou skupinu

Webové stránky by měli být  příjemné na používání a hlavně užitečné pro uživatele. Mohou to být například webové stránky, které jsou snadno pochopitelné a intuitivní, nebo webové stránky, které se rychle načítají a jsou příjemné na pohled.

V tomto ohledu vám vždy pomůže UX/UI designer. UX (user experience) design se zabývá tím, jak používání webových stránek prožívají uživatelé, zatímco UI (user interface) design se zabývá tím, jak vypadá a funguje samotné rozhraní webových stránek. Oba tyto aspekty jsou důležité pro vytvoření webových stránek, které jsou příjemné na používání a užitečné pro uživatele. Kvalitní UX/UI pomáhá zvýšit návštěvnost a prodloužit dobu uživatelů na webových stránkách, zároveň a zlepšit zkušenosti uživatelů s nimi.

6. Jaké mohou být technické požadavky vašeho webu

Technické požadavky webových stránek se mohou lišit v závislosti na tom, jaké funkce a technologie jsou na stránkách použity. Dnes již jsou některé technické požadavky standardní součástí vývoje.

Jedná se například o správné zobrazení webu na chytrých telefonech, dektopových zařízeních a tabletech. Rychlost načítání stránek, pokud očekáváme vysokou návšťevnost je nutné zamyslet se nad infrasturkturou a nastavením hostingu. Tak aby uživatele nemuseli dlouho čekat na zobrazení webu. To často způsobuje vysokou míru okamžitého opuštění webu tzv. bounce rate. Dále je to bezpečnost. Webové stránky musí být bezpečné pro uživatele a měly by chránit jejich osobní údaje. To zahrnuje použití zabezpečení proti útokům, jako je například kódování dat pomocí SSL/TLS nebo použití firewall. Útokům sice zabránit nelze, ale lze se na ně připravit.

7. Stanovení termínů a rámcových rozpočtů

Připravte se vždy na vstupní investici. Investice se liší typem webových stránek. Pokud budete tvořit web, který bude sloužit jako vaše vizitka cena bude určitě nižší, než v případě webu na kterém budete prezentovat své služby a cílit na konverze nových zakázek.

Vstupní investice na vývoj webových stránek se pohybují od 50 000 Kč | + 300 000 Kč. Vždy záleží na výběru platformy, typu webu nutných integracích a definici technologii a funkcionalit. Klíčový je také počet dedikovaných kapacit specialistů, kteří se na vývoji budou podílet. Cenový rámec je vždy uvedený v rámcové kalkulaci. Nezapomeňte, že pokud tvoříte nový web, je důležité připravit si část rozpočtu i na výkonnostní marketing tj. facebook, instagram, google a seznam.

8. Které kapacity a jejich čas tvoří mou kalkulaci

Zajišťuje první interakci s  Digibistro. Představuje naši partu a naslouchá klientovi. Vytváří s zadání pro tým, které s vámi tvoří. Zajímá se o vaše produkty a vaše služby. Cílem je získat co nejvíce informací pro přípravu správného zadání.

Zajištění vstupní analýzy, komunikace s klientem a řízení projektu z hlediska obchodního procesu. Příprava strukturovaného zadání pro developery.

Definice uživatelských a konverzních cest, příprava wireframes a funkčního prototypu. Definuje unikátní a univerzální podstránky celého webu. Supervizuje celé dílo při programování vývojáři.

Výběr freamworku. Příprava responzivních šablon pro použítí na mobilních i desktopových zařízeních. (HTML, CSS, JS)

Nastavení a spuštění redakčního systému a infrastruktury. Zajištění beta a produkčního prostředí. Nastavení zabezpečení a dodatečných funkcí redakčního systému jako jsou integrace na platební brány, rezervační kalendáře a jiné aplikace třetích stran. Zajištění bezproblémového chodu aplikace, webových stránek. Udržuje aktualizované pluginy a jádro systému.

Zajišťuje testování na betaprostředí. Kotroluje web po nasazení aktualizací. 

Společně s klientem tvoří marketingové texty, které následně vkládá do nového webu. 

Potřebujete nový web, ale nevíte, kde začít? Zeptejte se nás.

Vytvořit nový web, může být pro někoho španělská vesnice. Určitě ale není čeho se bát. Zdrojem obsahu nového webu jste vy. Nejlépe rozumíte svým produktům nebo službám. Nové webové stránky pouze reflektují to, co dobře znáte. Pak už jen potřebujete ten správný tým, který vaše myšlenky převede do nové webové prezentace nebo nového e-shopu. Klíčem je správné zadání pro nový web.

Nový web v unikátním designu

Tvorba webových stránek s designem na klíč (tzv. custom design). Naši UX/UI designéři, vás provedou jednotlivými kroky při přípravě nového webu. Pomůžou vám nadefinovat si své a klientské cíle a potřeby. Vysvětlí Vám priority uživatelských a konverzních cest. Připraví drátěné modely, wireframes nového webu a vytvoří unikátní design webu pro maximální uživatelský zážitek. 

Nový web v design "na šabloně"

Tvorba webu na šabloně se procesně nijak neliší od custom webu. Pomůžeme Vám nadefinovat vaše a klientské cíle a potřeby, rozvrhneme web pomocí wireframes a dopoopručíme šablonu, na které web postavíme. Připravíme Vám šablony z kterých si můžete vybrat. Benefitem je hlavně úspora času a hlavně nákladů, protože některé kapacity vývojářů nejsou v případě šablony potřeba. 

Co můžu udělat proto,
aby můj web byl vidět, aby prodával?

Podpora na sociálních sítích facebook, instagram, tiktok a twiter

Sociální sítě, téma které je klíčové. Jak správně tvořit obsah na sociální sítě, jaký obsah tvořit, jak psát správné marketingové texty, jak tvořit vizuály které zaujmou a jaké sady reklam jsou pro váš byznys klíčové a hlavně výdělečné. S tím Vám pomůžeme. Každopádně vytvoření kampaní pouze na sociálních sítích váš byznys nespasí. Je důležité využívat všechny dostupné možností výkonnostního marketingu.

PPC kampaně, Google, Seznam a zbožové srovnávače

Jaké jsou dostupné možnosti reklamy na Google, Seznamu a známých zbožových srovnávačích. To vše vám ukážeme a vysvětlíme s našimi PPC specialisty. První pozice ve vyhledávačích s cílem optimalizované ceny za proklik, pravidelný reporting a rychlý přehled v nástroji google data studio pro maximální výkon a každodenní přehled výkonu vašich kampaní. 

Digitální agentura | Nový web

Pojďme si dát společné kafe nebo si jen tak zavolat. V dnešní době, klidně googlemeet nebo teamsy. Nemusíme rovnou řešit rozpočty, můžeme i poradit nebo doporučit.

Martin Novotný | Digital Manager

+ 420 734 441 214
novotny@digibistro.cz