Jak si připravit zadání pro nové webové stránky.

Správné zadání pro nový web je důležité, protože vám umožňuje jasně definovat cíle, kterých chcete s vaším novým webem dosáhnout. Zároveň vám pomůže určit, jaký typ webu budete potřebovat, abyste mohli cíle naplnit.

Přípravou zadání pro nové webové stránky. Šetříte svůj čas, peníze a hlavně zdraví.

Než začnete s dodavatelem cokoliv designovat, kreslit nebo vytvářet. Vezměte si papír a tužku a zkuste si vytvořit strukturované zadání.

1. Účel webu

Je důležité zdůraznit, proč nový web tvoříme a k čemu má sloužit. Jaká jsou vaše očekávání a cíle.

2. Cílová skupina

Specifikovat, pro koho je web určený. Kdo je cílolová skupina uživatelů, kterou má nový web oslovit.

3. Funkčnost

Popiště jaké funkce a prvky by měly být na webu použité. Jaké funkce jsou pro vás klíčové pro maximální uživatelský zážitek a funkčnost.

4. Struktura a obsah

Definujte základní struktury webu. Popiště jaké informace chceme na jednotlivých stránkách zobrazit. Definujte své benefity a výhody v čem jste lepší než konkurence.

5. Vzhled a inspirace

Jak by měl váš web vypadat? Viděli jste nějaký konkurenční web nebo aplikaci, která se vám líbí? Nechte se inspirovat.

6. Technické požadavky

Preferujete některé vybrané technologie pro vytvoření nového webu? Předpokládáte, že bude nutná integrace vybraných systémů nebo aplikací?

7. Termíny a rozpočty

Jaká je vaše finanční představa. Důležitý faktor při výběru technologie a stanovení mantinelů. Kolik máme čas, kdy chcete mít nový web hotový? 

Přípravou správného zadání pro nové webové stránky, šetříte svůj čas, peníze a zdraví.

Například je-li nový web vytvářen pro prezentaci firemních nebo služeb živnostníků, prodeje produktů nebo pro získávání nových leadů/zákazníků. Tvořit také můžeme produktové weby, zaměřené na představení jednoho nebo více produktů. V závislosti na tom, jaký typ webu plánujete vytvořit a jaké funkce by měl mít, můžete mít různá očekávní a cíle. Hlavní je se na webu neztratit. Návštěvník má asi tři vteřiny na to, aby věděl na jakém webu se nachází a co od webu může očekávat. Proto je důležitá správně navržená navigace, strukturovaná úvodní stránka jako hlavní rozcestník pro zanoření se do dalšího obsahu. Důležitý je také vzhled. Web by měl být příjemný pro vaše oči, správné kontrasty a použití barev je klíčové při rozhodování se zda na webu zůstanu nebo půjdu pryč. Na webu by měl být aktuální a relevantní obsah, který je pro uživatele užitečný. Mezi hlavní funkcionality tak patří články, videa, obrázky nebo jiný typ obsahu, který je pro uživatele zajímavý a užitečný.

Cílová skupina uživatelů webových stránek je skupina lidí, pro kterou web připravujeme. Může se jednat o konkrétní věkovou skupinu, pohlaví, profesi nebo geografickou oblast. Cílová skupina může být definována na základě demografických údajů nebo na základě zájmů a potřeb a cílů. Definovat si cílovou je důležité při tvorbě nových webových stránek. Pomůže nám lépe přizpůsobit obsah a design webu. Naplníme tak potřeby a očekávání a cíle dané skupiny, kterou potřebujeme oslovit. Správná definice cílového publika může zvýšit efektivitu a výkonnost webu. Je pravděpodobné, že uživatelský zážitek tak bude mnohem vyšší.

Funkcionality webových stránek se mohou lišit v závislosti na potřebách, požadavcích cílové skupiny nebo na základě rozhodnutí, které si jeho vlastník nebo tvůrci stanovili. Funkce mohou být například: Přihlašování a registrace uživatelů, fulltextové vyhledávání, poptávkové nebo registrační formuláře, blogové funkce jako jsou články, štítky, rubriky a kategorie nebo sdílení na sociálních sítích. Další z oblíbených integrací služeb třetích stran jsou například Google Maps, Seznam Mapy nebo platební brány, což umožňuje uživatelům využívat tyto služby prostřednictvím webu. Integrace kalendářů, rezervačních systémů a dalších a dalších dostupných služeb. Důležitá je také analytika pro sledování návštěvnosti a dalších parametrů potřebných pro optimalizaci výkonu a výkonnostního marketingu.

Struktura a obsah webových stránek je důležitý pro vytvoření přehledného webu, který je příjemný na používání a užitečný pro uživatele. Struktura webových stránek definuje jednotlivé stránky a sekce jejich uspořádání a vzájemné propojení, zatímco obsah se týká samotného textu, obrázků a dalšího materiálu, který je na webu zobrazený. Obsah webových stránek by měl být relevantní a aktuální a měl by být zajímavý pro uživatele. Měl by být také přehledně uspořádán a snadno čitelný, aby byl pro uživatele co nejpřístupnější. Použití nadpisů, odstavců a seznamů může pomoci zajistit, že obsah je snadno pochopitelný a přehledný. 

Webové stránky by měli být  příjemné na používání a hlavně užitečné pro uživatele. Mohou to být například webové stránky, které jsou snadno pochopitelné a intuitivní, nebo webové stránky, které se rychle načítají a jsou příjemné na pohled. V tomto ohledu vám vždy pomůže UX/UI designer. UX (user experience) design se zabývá tím, jak používání webových stránek prožívají uživatelé, zatímco UI (user interface) design se zabývá tím, jak vypadá a funguje samotné rozhraní webových stránek. Oba tyto aspekty jsou důležité pro vytvoření webových stránek, které jsou příjemné na používání a užitečné pro uživatele. Kvalitní UX/UI pomáhá zvýšit návštěvnost a prodloužit dobu uživatelů na webových stránkách, zároveň a zlepšit zkušenosti uživatelů s nimi. 

Technické požadavky webových stránek se mohou lišit v závislosti na tom, jaké funkce a technologie jsou na stránkách použity. Dnes již jsou některé technické požadavky standardní součástí vývoje. Jedná se například o správné zobrazení webu na chytrých telefonech, dektopových zařízeních a tabletech. Rychlost načítání stránek, pokud očekáváme vysokou návšťevnost je nutné zamyslet se nad infrasturkturou a nastavením hostingu. Tak aby uživatele nemuseli dlouho čekat na zobrazení webu. To často způsobuje vysokou míru okamžitého opuštění webu tzv. bounce rate. Dále je to bezpečnost. Webové stránky musí být bezpečné pro uživatele a měly by chránit jejich osobní údaje. To zahrnuje použití zabezpečení proti útokům, jako je například kódování dat pomocí SSL/TLS nebo použití firewall. Útokům sice zabránit nelze, ale lze se na ně připravit.

Připravte se vždy na vstupní investici. Investice se liší typem webových stránek. Pokud budete tvořit web, který bude sloužit jako vaše vizitka cena bude určitě nižší, než v případě webu na kterém budete prezentovat své služby a cílit na konverze nových zakázek. Vstupní investice na vývoj webových stránek se pohybují od 50 000 Kč | + 300 000 Kč. Vždy záleží na výběru platformy, typu webu nutných integracích a definici technologii a funkcionalit. Klíčový je také počet dedikovaných kapacit specialistů, kteří se na vývoji budou podílet. Cenový rámec je vždy uvedený v rámcové kalkulaci. Nezapomeňte, že pokud tvoříte nový web, je důležité připravit si část rozpočtu i na výkonnostní marketing tj. facebook, instagram, google a seznam.

Například je-li nový web vytvářen pro prezentaci firemních nebo služeb živnostníků, prodeje produktů nebo pro získávání nových leadů/zákazníků. Tvořit také můžeme produktové weby, zaměřené na představení jednoho nebo více produktů. V závislosti na tom, jaký typ webu plánujete vytvořit a jaké funkce by měl mít, můžete mít různá očekávní a cíle. Hlavní je se na webu neztratit. Návštěvník má asi tři vteřiny na to, aby věděl na jakém webu se nachází a co od webu může očekávat. Proto je důležitá správně navržená navigace, strukturovaná úvodní stránka jako hlavní rozcestník pro zanoření se do dalšího obsahu. Důležitý je také vzhled. Web by měl být příjemný pro vaše oči, správné kontrasty a použití barev je klíčové při rozhodování se zda na webu zůstanu nebo půjdu pryč. Na webu by měl být aktuální a relevantní obsah, který je pro uživatele užitečný. Mezi hlavní funkcionality tak patří články, videa, obrázky nebo jiný typ obsahu, který je pro uživatele zajímavý a užitečný.

Cílová skupina uživatelů webových stránek je skupina lidí, pro kterou web připravujeme. Může se jednat o konkrétní věkovou skupinu, pohlaví, profesi nebo geografickou oblast. Cílová skupina může být definována na základě demografických údajů nebo na základě zájmů a potřeb a cílů. Definovat si cílovou je důležité při tvorbě nových webových stránek. Pomůže nám lépe přizpůsobit obsah a design webu. Naplníme tak potřeby a očekávání a cíle dané skupiny, kterou potřebujeme oslovit. Správná definice cílového publika může zvýšit efektivitu a výkonnost webu. Je pravděpodobné, že uživatelský zážitek tak bude mnohem vyšší.

Funkcionality webových stránek se mohou lišit v závislosti na potřebách, požadavcích cílové skupiny nebo na základě rozhodnutí, které si jeho vlastník nebo tvůrci stanovili. Funkce mohou být například: Přihlašování a registrace uživatelů, fulltextové vyhledávání, poptávkové nebo registrační formuláře, blogové funkce jako jsou články, štítky, rubriky a kategorie nebo sdílení na sociálních sítích. Další z oblíbených integrací služeb třetích stran jsou například Google Maps, Seznam Mapy nebo platební brány, což umožňuje uživatelům využívat tyto služby prostřednictvím webu. Integrace kalendářů, rezervačních systémů a dalších a dalších dostupných služeb. Důležitá je také analytika pro sledování návštěvnosti a dalších parametrů potřebných pro optimalizaci výkonu a výkonnostního marketingu.

Struktura a obsah webových stránek je důležitý pro vytvoření přehledného webu, který je příjemný na používání a užitečný pro uživatele. Struktura webových stránek definuje jednotlivé stránky a sekce jejich uspořádání a vzájemné propojení, zatímco obsah se týká samotného textu, obrázků a dalšího materiálu, který je na webu zobrazený. Obsah webových stránek by měl být relevantní a aktuální a měl by být zajímavý pro uživatele. Měl by být také přehledně uspořádán a snadno čitelný, aby byl pro uživatele co nejpřístupnější. Použití nadpisů, odstavců a seznamů může pomoci zajistit, že obsah je snadno pochopitelný a přehledný. 

Webové stránky by měli být  příjemné na používání a hlavně užitečné pro uživatele. Mohou to být například webové stránky, které jsou snadno pochopitelné a intuitivní, nebo webové stránky, které se rychle načítají a jsou příjemné na pohled. V tomto ohledu vám vždy pomůže UX/UI designer. UX (user experience) design se zabývá tím, jak používání webových stránek prožívají uživatelé, zatímco UI (user interface) design se zabývá tím, jak vypadá a funguje samotné rozhraní webových stránek. Oba tyto aspekty jsou důležité pro vytvoření webových stránek, které jsou příjemné na používání a užitečné pro uživatele. Kvalitní UX/UI pomáhá zvýšit návštěvnost a prodloužit dobu uživatelů na webových stránkách, zároveň a zlepšit zkušenosti uživatelů s nimi. 

Technické požadavky webových stránek se mohou lišit v závislosti na tom, jaké funkce a technologie jsou na stránkách použity. Dnes již jsou některé technické požadavky standardní součástí vývoje. Jedná se například o správné zobrazení webu na chytrých telefonech, dektopových zařízeních a tabletech. Rychlost načítání stránek, pokud očekáváme vysokou návšťevnost je nutné zamyslet se nad infrasturkturou a nastavením hostingu. Tak aby uživatele nemuseli dlouho čekat na zobrazení webu. To často způsobuje vysokou míru okamžitého opuštění webu tzv. bounce rate. Dále je to bezpečnost. Webové stránky musí být bezpečné pro uživatele a měly by chránit jejich osobní údaje. To zahrnuje použití zabezpečení proti útokům, jako je například kódování dat pomocí SSL/TLS nebo použití firewall. Útokům sice zabránit nelze, ale lze se na ně připravit.

Připravte se vždy na vstupní investici. Investice se liší typem webových stránek. Pokud budete tvořit web, který bude sloužit jako vaše vizitka cena bude určitě nižší, než v případě webu na kterém budete prezentovat své služby a cílit na konverze nových zakázek. Vstupní investice na vývoj webových stránek se pohybují od 50 000 Kč | + 300 000 Kč. Vždy záleží na výběru platformy, typu webu nutných integracích a definici technologii a funkcionalit. Klíčový je také počet dedikovaných kapacit specialistů, kteří se na vývoji budou podílet. Cenový rámec je vždy uvedený v rámcové kalkulaci. Nezapomeňte, že pokud tvoříte nový web, je důležité připravit si část rozpočtu i na výkonnostní marketing tj. facebook, instagram, google a seznam.

Jaké mám možnosti pokud chci vytvořit nový web?

Nový web v unikátním designu​​

Jste nároční na detail nebo máte specifické požadavky pro vývoj nového webu? Vytvoříme pro vás nový web s unikátním designem přizpůsobený potřebám, požadavkům cílových skupin a v souladu s nejnovějšími trendy. S pomocí našich zkušených kapacit UX/UI designérů vytvoříme uživatelsky přívětivé prostředí v souladu s nejnovějšími trendy. Samozřejmostí je optimalizace pro chytré mobilní telefony, tablety, desktopové prohlížeče pro maximální uživatelský zážitek.

Nový web v unikátním designu​​

Jste nároční na detail nebo máte specifické požadavky pro vývoj nového webu? Vytvoříme pro vás nový web s unikátním designem přizpůsobený potřebám, požadavkům cílových skupin a v souladu s nejnovějšími trendy. S pomocí našich zkušených kapacit UX/UI designérů vytvoříme uživatelsky přívětivé prostředí v souladu s nejnovějšími trendy. Samozřejmostí je optimalizace pro chytré mobilní telefony, tablety, desktopové prohlížeče pro maximální uživatelský zážitek.

Nový web "na šabloně"​​

Tvorba webu na šabloně se procesně nijak neliší od custom webu. Pomůžeme Vám nadefinovat vaše a klientské cíle a potřeby, rozvrhneme web pomocí wireframes a dopoopručíme šablonu, na které web postavíme. Připravíme Vám šablony z kterých si můžete vybrat. Benefitem je hlavně úspora času a hlavně nákladů, protože některé kapacity vývojářů nejsou v případě šablony potřeba. S tím vám pomůže digitální agentura Digibistro.

Nový web "na šabloně"​​

Tvorba webu na šabloně se procesně nijak neliší od custom webu. Pomůžeme Vám nadefinovat vaše a klientské cíle a potřeby, rozvrhneme web pomocí wireframes a dopoopručíme šablonu, na které web postavíme. Připravíme Vám šablony z kterých si můžete vybrat. Benefitem je hlavně úspora času a hlavně nákladů, protože některé kapacity vývojářů nejsou v případě šablony potřeba. S tím vám pomůže digitální agentura Digibistro.

Pojďme si dát společné kafe nebo si jen tak zavolat. V dnešní době, klidně googlemeet nebo teamsy. Nemusíme rovnou řešit rozpočty, můžeme i poradit nebo doporučit.

Martin

Digital Manager
novotny@digibistro.cz

Facebook:

Whatsapp: